torsdag 17. september 2015

Min Topp 10 Liste - Utstyr

Hei Hei Alle Sammen :-) 

Jeg ser ut av vinduet og solen skinner, men solstrålene når meg ikke riktig helt. Jeg ser på fargene i fjellene, men alt er grått uansett. Jeg smiler og ler, men med en falsk het. Jeg holder meg opptatt, kun for å unngå tankene.
Jeg gjør den tingen som trøster meg mest, min lidenskap og hobby <3 

Den tiden som har vert i det siste har vært tung på mange områder.
Det å miste noen som har vært en del av familien de siste syv årene er ett uventet slag i ansiktet. Når ting skjer så brått i livene våre, blir vi på en måte holt igjen, mens dagene går forbi. 

Det gode og posetive oppi dette er at Lille søsteren min åpnet i går sin egen frisørsalong sammen med en venninne hun møtte på frisørskolen for 11 år siden. De siste dagene har jeg brukt tiden min på å hjelpe dem i salongen som hadde åpning i går, rene terapien på noen områder. 



I dag hadde jeg lyst å dele noen ting med dere, jeg har laget en topp 10 liste over utstyr som jeg BARE må ha på scrappe "rommet" mitt.
Jeg har skrevet litt om vær produkt og hvilken områder jeg bruker dem på. 
Alle linkene er linket tilbake til nettbutikken til Gode Minner <3


Nummer 10:



Jeg elsker lag på lag når jeg lager kort eller bokser.
For å få den rette høyden har jeg alltid 3D puter i mellom lagene.
Jeg bruker putene under mønsterarkene, under bånd og under blomster for å få den rette høyden og effekt.



NUMMER 9:



Dette er ett magisk verktøy til oss som bruker flere bretter og lag på det vi lager. Etter at pregen er laget med skjærebrettet bruker jeg bonefolderen for å få pregen enda bedre frem. Det er kjempe lett å presse den over der bretten skal være å det blir ikke skevft. Ett problem jeg hadde en stund når jeg skulle bruke fingrene etter pregingen, men som jeg aldri nå kommer til å ha igjen.



NUMMER 8:



En stanse maskin er gull vært å ha. Når jeg startet med denne hobbyen for snart to år siden hadde jeg en Bog Shot. Noen måneder senere kjøpte jeg en eBosser. Dette er en maskin som går på strøm, så du slipper sveivingen. Jeg bruker en del dies og det er grunnen for at jeg valgte å oppgradere min til en elektrisk en. Denne maskinen kjører platene igjennom selv, og kjører ikke hvis platene ligger i feil rekkefølge og du kan bruke alle typer dies opptill a4 str.
Maskinen min er over ett år gammel og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte en. Men hvis du ønsker en som ikke går på strøm, vil jeg anbefale Big Shot.



NUMMER 7:



Jeg ELSKER mini Distress Ink. Disse stempelputene er bare geniale på alle fronter. De er fulle av muligheter, vær og en av fargene. Ikke bare kan du bruke dem til sverting av kantene ut i fra hvilken farge det er på papiret. Men du kan bruke dem til mange ulike Mixed Media prosjekter også. Skal du på treff er de lett å ta med, fordi størrelsen er så søt og liten ;-) 

Følg med i de kommende ukene, så kommer det ett eget blogg innlegg på disse stempel putene.



NUMMER 6:



Jeg har prøvd mange typer tape, men den typen jeg liker best er Scor Tape. Denne holder kjempe godt selv om du fester den på plast, papir, plastik, tre, glass overflater. Det spiller ikke noen rolle hva du vil lime sammen med tapen, for det holder godt uansett. En anen ting som er genialt er at du ikke trenger å bruke en saks for å klippe av den biten du skal bruke, du kan enkelt bare rive den rett av, uten bruk av hjelpemidler. En anen type tape som er bra er bra, er tapen fra Global Hobby, som kommer i 3 ulike størrelser.



NUMMER 5:


Denne er så smart, på ALLE områder. Dette lille verktøyet her, er helt magisk å ha i utstyrs skuffen sin. Du har sikker merket at når du bruker enkelte dies, så sitter det papirbiter igjen, å du må finne en nål, for å pirke dem bort. Med denne så slipper du det. Du bruker den delen med kosten over diesen og papirbitene løsner og detter ned. Den er super enkel å bruke og du slipper å bruke makt og tid for å få bort papirbitene som sitter fast.
Under finner dere en filmsnutt som er hentet youtube viser hvor lett den er i bruk.



NUMMER 4:

Jeg elsker det at det finnes en dies til uansett hva du måtte ønske av detaljer eller ord som passer inn på prosjekter man lager. Uten de rette diesene så virker det som at det er noen som mangler.
Jeg har laget noen punkter nedenfor med mine favoritter, linket til nettbutikken til Gode Minner <3 

kaBoks har dies som er utrulig lette å bruke, etter stansingen er det kjempe lett å få ut papiret som du skal bruke. De kommer hele tiden ut med nyheter, spesielt ulike ord som er noe av det jeg bruker mest. Derfor er de en av mine favoritter på dies. Har du fått med deg at de er komment ut med nye jule dies? Du finner dem Her <3

Jeg må bare ha dies fra MemoryBox. De har ett fantastisk design, selv om de er enkle. Også de er komment med nyheter, og du finner dem HER <3


Jeg har valgt å ta med meg ett sett med dies også på denne listen.
Jeg lager en del tags på prosjektene mine. Enten har jeg dem på kort, ellers så henger dem fast på bokser. Dette er ett sett med 5 ulike størrelser på tags, og jeg bruker settet mitt mye. Settet finner du HER :-)


 
   NUMMER 3:
Å spesielt dette settet fra Martha Stewart. Jeg har perioder for når jeg bruker punchere, og det er nok den du ser på bildet jeg bruker mest. Dette settet heter Cherish, og består av en kant og en hjørne punch. Jeg synes mønstret er elegant og klassisk, som gjør at jeg bruker settet til alle prosjekter. Jeg har brukt mine for å lage border, sette dem mot værandre eller lagt dem i hjørner for å få noe ekstra. De er veldig anveneli, og du kan fint bruke dem til manne / gutte prosjeter. 


 NUMMER 2:


Lim <3
 
Jeg har veldig sterke meninger når det kommer til rett type lim.
Vanlighvis bruker jeg ett lim som kalles for Quick Glue, men dette er en så fantastisk  nummer to. Skal du lime detaljer som blomster og halvperler vil jeg anbefale dette limet. Det er lett å føre på, det tørker raskt og det beste av alt det har ingen giftige avgasser som kommer under bruk. Limet finnes i en stor og liten flaske <3 


NUMMER 1:

Ingen prosjekter blir laget uten det rette skjærebrettet. Min desidert største favoritt er dette brettet fra Fiskars, og jeg har prøvd to brett før jeg ente opp på dette. Brettet viser både cm og inch. På siden er det en Orange folder som du kan ta ut, da måler brettet opp til 12 inch. Dette er ett brett med en stålstreng der man kutter, så du ser hele tiden hvor bladet kutter. Det er nok derfor jeg liker den så godt. Den er nøyaktig og en drøm å bruke til uansett hva jeg kutter.
Tilbehør til dette brettet er ett sett med kniv og en preger:



Det finnes også ett sett med to kniver


Da har dere nettopp lest min topp 10 liste over utstyr som jeg bare må ha for å rett å slett fungere når jeg holder på med scrapbooking.

Om ikke lenge kommer det en ny Topp 10 liste, men da skal det handle om pynt, papirer og detaljer. 


Klem fra DT Silje Kristin <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3